Forum za prijatelje






PRIDRUZITE NAM SE DA UCINIMO ZAJEDNO FORUM ZA PRIJATELJE MNOGO BOLJIM!
VELIKI POZDRAV OD ADMINA FORUMA...

Prijateljstvo se ne bira, ono biva! Ko zna zbog čega, kao ljubav...


    Zdrava ishrana u letnjim mesecima

    Share

    MiMica*
    Senior

    Broj poruka : 181
    Datum upisa : 23.07.2009

    Zdrava ishrana u letnjim mesecima

    Počalji  MiMica* taj Pon Jul 27, 2009 12:55 pm

    Zdrava ishrana u letnjim mesecima

    Jedan od načina koji može da umanji posledice visokih temperatura na naše zdravlje i raspoloženje svakako je pravilna ishrana. Naime, tokom leta ishranu treba da prilagodite ovom godišnjem dobu. A, evo i kako:


    Zeleno povrće
    Iskoristite svo voće i povrće koje vam leto donosi, povećajte unos tečnosti i masna mesa kao što je svinjsko zamenite piletinom i ćuretinom. Doručak je najvažniji obrok i treba da bude lagan: mleko i mlečni proizvodi, tanak sendvič i voće, jer ove namirnice nisu visoko kalorične, a sadrže mnogo vitamina neophodnih za energetski potencijal organizma.

    Tokom leta je važno da organizam ima dovoljno magnezijuma i kalijuma koje, uz natrijum i hlor, organizam najbrže gubi znojenjem. Magnezijuma ima u zelenom povrću, kalijuma u zelenom povrću i voću, kalcijum je najzastupljeniji u mleku i mlečnim proizvodima, hlora ima u vodi, a riba je prava riznica gvožđa. Idealno vreme za letnju večeru je između 18 i 19 časova, jer je posle tog vremena metabolizam sve sporiji, pa hrana samo „pada“ na želudac i teško se vari. I na kraju, šta god da jedete bilo bi dobro da prepolovite obroke, ako ste gledani jedite voće, a potrudite se da hranu ne solite previše. To su osnovne preporuke nutricionista.

    Ali leti često imamo problem sa isušenom kosom i kožom, sunčanicom i grčevima. Evo nekoliko preporuka kada je reč o ishrani...

    Sunčanica i grčevi
    Uzrok sunčanice i toplotnog udara jeste otok mozga zbog priliva velike količine krvi u mozak. Nekim ljudima je dovoljno da provedu i deset minuta na suncu i da dobiju sunčanicu. Zbog toga, ne ignorišite opomene lekara da se tokom vrelih dana sklanjate u hlad, nosite šešir ili maramu na glavi i izbegavate aktivnosti na suncu. I najvažnije, morate da pijete dosta tečnosti.

    Zato poslušajte sledeće saveta da ne biste dehidrirali:

    - tečnost treba da pijete sat pre izlaska iz kuće, ili pre planiranih aktivnosti i sat posle
    - kada ste vrući i znojavi trebalo bi da pijete čašu tečnosti na svakih 15 minuta
    - boja urina je dobar pokazatelj hidracije - ako ima boju soka od jabuke, znači da ste dehidrirani.

    Gljivične infekcije
    Mokar kupaći kostim, bazeni sa neispravnom vodom su idealna sredina za gljivice. Ako već niste slušali savete i do infekcije je došlo, trebalo bi da pijete dosta jogurta i to onog sa živim aktivnim kulturama. Bilo bi dobro i da smanjite unos slatkiša (umesto raznih slatkiša unosite med).

    Suva i oštećena koža
    Ovakvo stanje naše kože pripisujemo povećanom znojenju kao i uticaju slane vode. Za oporavak kože neophodni su vitamin C, belančevine i dostatna tečnosti. Da bise koža brzo oporavila, neophodan je vitamin C koga ima u malinama, borovnicama i jagodama. Neophodne su i belančevine kojih ima u piletini, orašastim plodovima i semenkama. Ne zaboravite tečnost - voda i nezaslađeni čajevi prijaju koži.

    Oštećena kosa
    Dugotrajna izloženost suncu kao i morska voda oštećuju kosu. Da bi se kosa oporavila, neophodno je da u organizam unesete dosta belančevina. Gubitak kose ili gubitak sjaja može da se spreči uzimanjem vitamina B5 (ima ga u jogurtu), B8 (u džigerici i kuvanim jajima), folne kiseline (u spanaću i svinjskoj džigerici), kalcijama (u mlečnim proizvodima) i cinka (u mesu i ribi).

    Preporučena ishrana:

    Rano leto
    - izbacite so iz upotrebe
    - unosite jod, kroz povrće, mleko, ribu...
    - izbacite šećer iz upotrebe (koristite med, zdravije je)
    - manje začina nego u proleće
    - više sirovog povrća (što je manje obradjeno, više korisnih supstanci ima)
    - češće male količine svežeg voća
    - dosta kukuruza
    - hladne i osvežavajuće supe
    - više tečnosti (čaj, voda)
    - jednostavno pripremljena jela
    - prednost se daje gorkom ukusu (salate, zeleno lisnato povrće, semenke kajsije [obavezno], semenke susama i suncokreta, kikiriki [neslani] )
    - manje količine hrane nego u drugim godišnjim dobima

    Kasno leto
    - podjednako kuvane i sirove hrane,
    - jedite dosta voća
    - prednost ima glavičasto povrće (bundeve, kupus, luk i sl.)
    - izbacite so iz upotrebe
    - prednost se daje slatkom ukusu
    - izbacite šećer iz upotrebe (koristite med)
    - od tečnosti najbolje je konzumirati čajeve


      Sada je Ned Dec 11, 2016 2:12 am